E-önkormányzati portál

A koronavírus megelőzése érdekében az önkormányzatok nagy része átmenetileg megszűntette személyes ügyfélfogadását. Önkormányzati ügyink elintézéshez szinte az egyetlen megoldás az E-önkormányzat portál használata. Azt, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a portál és hogy hogyan indítható el az ügyintézés, az alábbiakból megtudhatjuk.

student 849822 1920

Az E-önkormányzat portálon az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések természetes- és jogi személyei indíthatják el elektronikus ügyintézésüket. A portál bárki számára elérhető, azonban bizonyos funkcióinak használatához bejelentkezés szükséges.

A portál elérhet a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap linken vagy a települések hivatalos honlapjának nyitóoldalán is.

Milyen funkciók vehetők igénybe bejelentkezés nélkül?

Az E-önkormányzat portálba való bejelentkezés nélkül használhatjuk az Önkormányzat kereső funkciót, ahol megkereshetjük azt a települést, ahol ügyeinket intézni kívánjuk.

Továbbá az Ügyindítás menüpont alatt bejelentkezés nélkül letölthetjük az adott ügy elintézéshez szükséges űrlapot, amelyet kitöltés után postázhatunk az önkormányzat részére.

 sackcloth 1280529 1920

Milyen bejelentkezéshez kötött, online funkciók vehetők igénybe?

Az Ügyindítás menüpont alatt megkereshetjük az adott ügy elintézéshez szükséges űrlapot, amelyet kitöltés után azonnal el is küldhetünk a választott önkormányzat részére elektronikusan.

A Mentett űrlapok menüpontban azokat az űrlapokat találhatjuk meg, amelyek még beküldés előtt állnak.

Az Ügykövetés menüpontban megtalálhatjuk azokat az ügyeinket, amelyek már beküldésre kerültek a választott önkormányzathoz és ügyintézés alatt állnak. Továbbá itt tájékozódhatunk ügyeink státuszáról is.

Az Adóegyenleg-lekérdezés menüpontban magán személyként és az általunk képviselt jogi személyként is lekérdezhetjük adóegyenlegünket. A befizetett adóhoz az Adóbevallási információk menüpontban az adóbevallásunkat is megtekinthetjük.

A Saját önkormányzatok menüpont alatt megváltoztathatjuk az alapértelemzett települést, ahol ügyeinket intézni kívánjuk, külön regisztráció nélkül.

purse 1478852 1920

Milyen feltételei vannak az E-önkormányzat portálra való regisztrációnak?

A regisztrációhoz bizonyos feltételeknek kell teljesülni. Az online ügyintézést igénybe kívánó személynek rendelkeznie kell Ügyfélkapuval, vagy E-személyivel és az ahhoz szükséges kártyaolvasóval, vagy részleges kódú telefonos regisztrációval.

Továbbá a felhasználónak értesítési tárhellyel is rendelkeznie kell, valamint teljesülnie kell annak a feltételnek is, hogy az Elektronikus ügyintézés nem lehet tiltott a Rendelkezési Nyilvántartásban.

Hogyan tudok regisztrálni az E-önkormányzat portálra?

Először az E-önkormányzat portál Bejelentkezés gombjára kell kattintani, amely átirányít a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületre. Innen az ügyfélkapus regisztrációs, vagy a részleges kódú telefonos azonosítást vagy az e-személyazonosító igazolvánnyal történő azonosítást követően léphetünk tovább. Azonosítás után máris a felületen találhatjuk magunkat, ahol az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadása után máris használhatjuk a portált. 

Az E-önkormányzat portál használatáról további hasznos információk találhatók a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato oldalon.